Jak to WKUć – Warsztaty Kreatywnego Uczenia się


Jak to WKUć „Jak to WKU-ć – Warsztatów Kreatywnego Uczenia się”

„Jak to WKUć – Warsztaty Kreatywnego Uczenia się” to projekt stworzony przez trenerów-psychologów – Joannę Zając i Matyldę Walczynę. Jego celem jest zapoznanie uczniów wybranych szkół z interdyscyplinarnymi technikami utrwalania wiedzy i zapamiętywania oraz rozwój twórczego potencjału uczestników.

Dzięki zajęciom uczniowie dowiadują się, na czym polegają mnemotechniki, które stosują mistrzowie pamięci i dlaczego są one tak skuteczne. Co wspólnego mają ze sobą cyfra 6, baran oraz hak. Czym jest metoda loci i jak przy jej pomocy można nauczyć się, gdzie w Polsce wydobywa się węgiel. Wszystko po to, by nauka była zarazem efektowna i efektywna.
Ważne jest bowiem nie tylko to, by się uczyć, lecz także, by wiedzieć, jak się uczyć.

I edycja

W I edycji projektu „Jak to WKUć – Warsztaty Kreatywnego Uczenia się” wzięło udział 20 klas trzecich z dwóch otwockich gimnazjów.
Partnerem projektu było Studenckie Koło Naukowe Wspierania Rozwoju Osobowości PROGRES, którego członkowie asystowali trenerkom w prowadzeniu zajęć.
Projekt został zrealizowany dzięki finansowemu wsparciu Fundacji Orange.

Fundacja Orange

Ten wpis został opublikowany w kategorii projekty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.